Labels

Thursday, November 18, 2010

AnDaiKu tAhu..haRi EsoK

andaiku tahu...hari esok

pejam celik,pejam celik dah masuk pertengahan bulan november dah kan,huhuhu..ape yang aku dah wat sepanjang 11 bulan dan 18 hari ni??x da pe..hahahaha,jiwa kosong sangat..x de ape yang mampu aku buat..habiskan mase dengan makan,tido,blog,chating and tolong my mom at restaurant tu je..every day is same situasi..hahahah,bosan kan..tapi nak wat cam ne,nak tak nak layankan je lah..tapi dengan adanya keazaman yang meluap2 untuk berubah ni aku berjanji atas nama inginkan perubahan hidup menjadi insan yang boleh dibanggakan..dengan ini aku akan berusaha untuk memajukan diri sendiri dengan memulakan hari dengan berfikiran positif dan keluar dari zon selesa.

setiap hamba allah yang hidup dalam muka bumi ni mesti ada keinginan dah kemahuan,sama lah macam aku,aku ada yang aku nak sangat dalam hidup ni.nak berubah semua orang leh cakap nak berubah tapi x de tindakan dan usaha x guna jugak just cakap je semua orang leh wat..hahahaha(motivasi diri sendiri)aku pun bukan perfact sangat,..so nak wat semua tu bukan mudah dan bukan susah..pokok pangkalnya hati.dimana ada kemahuan disitu ada jalan..

dalam keluarga aku sorang je anak perempuan so banyak yang aku x leh buat dari boleh buat.kenape?soalan yang bagus,sebab aku ni anak yang baik,ciss aku puji diri lah pulak,x salah kan..tapi memang betul,nak jaga semua hati orang.buat yang terbaik je,sampai hati sendiri terluka dan disakiti pun masih mampu tersenyum..huhuhuhu,nak wat macam ne kan dah semua ni lumrah kehidupan,asam garam lah bak kata orang tua2.kehidupan harus diteruskan walaupun hari ni sedih x semestinya akan sedih selamanya..hujan yang turun pun akan berhenti,inikan pula air mata aku yang x mcm hujan tu..cewah,pandai pulak aku ni berbahasa sastera..

setiap orang ade matlamat hidup(golsetting)aku pun ade jugak matlamat hidup,cuma masa je lah yang jadi penentunya,aku dah wat yang termampu..so x de PHD pun x pe,,PHD?bukan yang orang study tu lah ni orang melayu punye perasaan lah.PHD(perasaan hasad dengki)aku ikhlas je dalam setiap yang aku buat,x penah ade perasan yang mcm tu..setiap orang ade kelebihan dan kekurangan masing2,so ikut rule sudah..:)

penah jugak lah orang tanye aku ape yang aku bakal jadi 2-3 tahun akan datang,aku cakap insyallah nak jadi orang yang dikenali(artis)hehehehe,cita-cita tinggi kan..itu pun insyallah kalau tuhan tu bagi aku kesempatan...kene doa banyak2 ni..:)aku suka diri aku yang sebegini,harap tuhan tetapkan hati aku sampai bila2..aku x mintak untuk jadi sangat kaya pada masa akan datang,coz kita bukan tahu apa yang bakal jadi,so aku just mintak bolah hidup senang,sederhana dan mampu berbakti untuk orang2 yang aku cintai dan sayangi.

hahahaha,bukan senang nak capai ape yang kita nak,kene rajin usaha dan disulami kesabaran yang tinggi baru lah boleh perolehi kejayaan yang kita impikan,buat selagi mampu,jangan putus asa.bak kate pepatah "berakit-rakit kehulu,berenang2 di tepian,bersakit2 dahulu,bersenang2 dikemudian".

so apa yang bakal jadi esok kita x tahu,kita hanya mampu merancang,yang tentukan tuhan...positif selalu dan yakin bahawa setiap perbuatan ada pembalasan.aku yakin semua yang tuhan buat untuk diri aku adalah yang terbaik untuk aku.harap hari esok aku adalah hari yang indah dan menceriakan.kerana aku sangat dahgakan kedamaian,ketenangan dah keharmonian.:)peace nor war!!!

No comments:

Post a Comment